December 4, 2013

העולם המופלא של גיא גיל



פוסט ראשון בעברית. על השיקולים לכך בהמשך, אך על הרקע עכשיו:

בערב רגיל באמצע השבוע, לבושה בסקלה של גווני אפור, כרגיל,  הלכתי לי דרך שינקין, בלי סיבה מיוחדת, סתם כדי להגיע ממקום למקום. לפתע ראיתי אותה - נסתרת מעט, אפילו ביישנית, אך בולטת כל כך בצבעוניות שלה ושופעת חיוניות - החנות של גיא גיל.

הייתי מוכרחה להיכנס. כשהתקרבתי, גיליתי מחזה מרהיב - עשרות שרשראות ייחודיות תלויות לרוחב הקירות של חנות קטנה, שולחן מצופה עגילים וחלון ראווה שמאיר את כל הרחוב. הייתי מוקסמת. ככה בטח גלידה מרגישה כשמצפים אותה בסוכריות. 

החנות הקסומה, צולם על ידי גיא גיל

כל פריט הוא עיצוב ייחודי ואין אף פריט משוכפל. וזה לא רק הצורניות שמשתנה - אלא גם הקונספט של כל יצירה, שכן לכל שרשרת יש סיפור משל עצמה ושם שנובע ממנו. מדהים, ללא ספק. אך מה שמדהים עוד יותר זה האדם שעומד מאחורי העיצובים - גיא גיל, הבה נכיר. 

למה דווקא עיצוב?
בעיצוב אני יכול להביע באופן חזותי את האני הפנימי שלי, ובעיצוב שזה כמו בתאטרון אני יכול להחליף תפקידים להיכנס לכל דמות. אני חושב שהתכשיטים שלי משמשים בצורה מסוימת כתפאורה מתחלפת ברחוב, ונשים שעונדות את הפריטים שלי יכולות לבטא את עצמן כל פעם בצורה שונה.

היכן אתה מוצא השראה?
השראה מבחינתי נמצאת בכל מקום רק צריך לזהות אותה, היצירה שלי יוצאת ממני באופן טבעי וספונטני ולעתים תוך כדי הסתכלות בחומרים רצים לי רעיונות שהופכים לכדי עיצובים. 

איך אתה מגדיר את השפה העיצובית שלך?
השפה העיצובית שלי נעה בין הצבעוניות המתפרצת למונוכרומטיות וגוונים של פסטל, אני איש של ניגודים וכך זה גם מתבטא באומנות שלי.

יש אפילו בשחור לבן. צולם על ידי גיא גיל


מה תהליך היצירה שלך?
אני אספן של פלסטיק על כל צורותיו פלסטיק ישן וינטג' וחדש. פריטים וחלקי פלסטיק שונים מרתקים אותי, משחקים ישנים מפלסטיק בובות שונות חלקי לגו ופליימוביל וכמובן שאין לזה סוף...אני עובד הרבה עם פרספקס אותו אני מייצר על פי מודלים בהתאם, חלק מהעיצובים שלי מתחילים לעתים מסקיצה אותה אני מצייר על נייר.

מהו העיצוב שאתה הכי מרוצה ממנו ולמה?
ללא ספק " חמולה" שרשרת בעיצוב ייחודי גדולה ובולטת בנוכחותה. כל שרשרת היא סיפור בפני עצמו לכן שמה "חמולה".

"חמולה", צולם על ידי גיא גיל


הדבר שאתה הכי אוהב בלהיות מעצב?
השילוב שבין מפגש עם הקהל לבין עבודה אינטימית בסטודיו, לראות נשים מאושרות שעיצוביי עושים להן טוב ממלא אותי בהנאה, אני שמח שהתכשיטים שלי מעלים חיוך באותן לקוחות וגורמים להן להרגיש שמחות.

הדבר שאתה הכי שונא בלהיות מעצב?
 אני לא שונא. אני אוהב את מה שאני עושה וחש סיפוק גדול.

האם יש מעצבים שאתה מעריך את עבודתם במיוחד?
אבנר ליפשיץ. מעצב תעשייתי שהוא גם מעצב תכשיטים. האופן שבו הוא רואה חומרים פשוטים והופך אותם ליקרי ערך מופלא בעינייקולקציית הצמידים שלו שעשויים מברגים למשל בהחלט ראוייה להיות גאווה ישראלית.

עצה למעצבים מתחילים או סטודנטים לעיצוב?
תהיו אתם ותלכו עם האמת הפנימית, כך גם ברמה העיצובית.

מה הצבע האהוב עליך?
בעבר אהבתי את הצבע האפור על כל גווניו הבהיר והכהה, לאחרונה אני מתחבר לירוקים ירוק גינה וירוק פיסטוק, אך גם לשאר הצבעים.

הפייבוריט שלי, צולם על ידי גיא גיל




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...